حمل و نقل

معاون شرکت فرودگاه‌ها از امضای ۲۸ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در ۳۰ فرودگاه کشور خبرداد

معاون برنامه‌ریزی نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها از رونمایی اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمند سازی فرودگاه‌های ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران، علی عبدی در مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران، افزود: بسترهای لازم برای انجام بیش از ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری با ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۳۰ فرودگاه کشور فراهم شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این ظرفیت بزرگ اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعت فرودگاهی استفاده کنند.

معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: با اهتمام کاپیتان نخجوانی و تلاش مدیران فرودگاه‌های کشوربیش از ۲۰۰ فرصت در فرودگاه‌های کشور برای بخش خصوصی فراهم شده است و این می‌تواند به شکوفایی صنعت هوایی، فرودگاه‌ها و در نهایت اقتصاد ملی منجر شود.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و اموراقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران با بیان اینکه فرودگاه‌ها بستر امنی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، اظهارداشت: خوشبختانه اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها که امروز رونمایی شد سند جامعی است که فرصت‌های بی‌نظیری را برای بخش خصوصی برای انجام سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور فراهم می کند.

عبدی اظهارکرد: امروز شاهد امضای ۲۸ تفاهم‌نامه مشارکت با سرمایه‌گذاران برای انجام سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها هستیم و ارزش سرمایه‌گذاری آنها در فرودگاه‌های کشور بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم اکنون به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده و با انجام این ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل غیرهوانوردی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران اظهارداشت: در حال حاضر ۵۰ درصد درآمد فرودگاه‌های پیشرو و پیشرفته در جهان از محل درآمدهای غیر هوانوردی است در حالی که ۹۳ درصد درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل هوانوردی و کمتر از ۷ درصد آن از محل غیرهوانوردی به دست می‌آید.

عبدی اظهارامیدواری کرد: با امضای۲۸ تفاهم‌نامه که ارزش سرمایه‌گذاری آن به بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد، بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی گام‌های اساسی برای رشد درآمدهای غیرهوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برداریم.

وی به مزیت های سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران اشاره کرد و افزود: سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران برای تحقق نسل سوم و چهارم فرودگاههای کشور است و آماده سازی این سند نتیجه ۶ ماه مطالعه بیش از ۲۴۰ منبع معتبر بین‌المللی، بررسی وضعیت ۶۰ فرودگاه پیشرو در دنیا و همفکری با بسیاری از صاحب نظران و اندیشمندان صنعت فرودگاهی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و اموراقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران در پااین تصریح کرد: با اجرایی شدن سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران، شاهد ارتقای خدمات فرودگاهی مطابق با استانداردهای بین المللی برای مردم خواهیم بود.

شایان ذکر است که با حضور وزیر راه وشهرسازی، معاونین، مدیران فرودگاه‌های کشورو سرمایه گذاران بخش خصوصی، مراسم امضا و تبادل ۲۸  تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران روز ۲۸ مردادماه سال جاری در وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

 

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button