حمل و نقل

رونمایی از اطلس سرمایه گذاری و سند جامع هوشمند سازی فرودگاههای ایران

همزمان با امضای تفاهم‌نامه شرکت فرودگاه‌ها ناوبری هوایی ایران و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی، از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران در حقیقت نقشه راهی مطمئن برای تحقق نسل سوم و چهارم فرودگاههای کشور است.

با اجرایی شدن این سند شاهد ارتقای خدمات فرودگاهی به مردم عزیزمان در فرودگاههای کشور مطابق با استانداردهای بین المللی خواهیم بود و این سند نتیجه ۶ ماه مطالعه بیش از ۲۴۰ منبع معتبر بین‌المللی، وضعیت ۶۰ فرودگاه پیشرو در دنیا و همفکری با بسیاری از صاحب نظران و اندیشمندان صنعت فرودگاهی تدوین شده است.

همچنین در این مراسم که با حضور وزیر راه وشهریازی برگزار شد از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران رونمایی شد تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانند از بیش از ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور استفاده کنند.

این اطلس نتیجه تلاش ۲ سال کار مطالعاتی برای جمع آوری اطلاعات از فرودگاه‌های کشور است و در این اطلس شاهد جمع آوری فرصت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری در فرودگاههای کشور خوایم بود.

هم اکنون حدود ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری با ۱۸۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در۳۰ فرودگاه کشورشناسایی شده است و یکی از اهداف مهم اطلس سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و رشد درآمدهای غیرهوانوردی در صنعت فرودگاهی ایران است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button