حمل و نقل

تعیین عوارض آزادراه شیراز- اصفهان در وزارت راه وشهرسازی در مرحله نهایی است

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تعیین نرخ عوارض آزادراه شیراز – اصفهان در گروه مربوطه در وزارت راه و شهرسازی در مرحله نهایی تصمیم گیری قرار دارد.

” محمود ملازینل ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل و صنعت ومعدن ایران افزود: به محض اتمام فرآیندهای تعیین نرخ عوارض تردد در این آزادراه، اجرای آن به شرکت سرمایه گذار ابلاغ می شود.

وی با اشاره به مزیت های اقتصادی و اهمیت ساخت این آزادراه در کریدور شمال – جنوب اظهارداشت: آزادراه شیراز – اصفهان در ۶ قطعه به طول۲۱۲ کیلومتر در مسیر کریدور شمال – جنوب از سال گذشته زیر بار ترافیک رفته و قطعه ۷ این آزادراه به طول ۱۲.۵ کیلومتر هم اکنون با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور یادآورشد: سیستم های پرداخت الکترونیکی خودروهای عبوری در این آزادراه نصب شده است و به محض ابلاغ، عوارض تردد در این آزادراه از خودروهای عبوری ثبت و اخذ خواهد شد.

ملازینل به پرداخت سهم دولت در قطعه ۷ این آزادراه اشاره کرد و افزود: تکمیل این قطعه نیازمند یک هزار میلیارد تومان منابع مالی است و کمیته تخصصی مولدی سازی دارایی های دولت برای پرداخت سهم دولت، زمینی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده تا پس از مزایده به فروش برسد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور تصریح کرد: انتظار داریم با برگزاری مزایده فروش و تامین منابع مالی سهم دولت، قطعه ۷ آزادراه شیراز- اصفهان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول درشرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: هم اکنون تعیین عوارض تردد آزادراه شیراز – اصفهان در وزارت راه و شهرسازی در دستور کار است و امیدواریم بزودی برای اجرا به سرمایه گذار ابلاغ شود.

 این پروژه حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز – اصفهان را کاهش و زمان سفر وسایل نقلیه را در این مسیر بطور میانگین ۱۲۰ دقیقه کاهش می دهد.

 مزایای دیگر بهره برداری از این پروژه عبارتند از:
• صرفه جویی در کاهش مصرف سوخت به میزان تقریبی سالانه ۱۰۰۰ میلیارد ریال
• افزایش ایمنی و کاهش خسارات جانی
• کاهش خسارت سالانه ناشی از سوانح به میزان تقریبی ۱۸۷ میلیارد ریال
• کاهش هزینه های سفر
• کاهش آلودگی های زیست محیطی
• استفاده از جاذبه های گردشگری و طبیعی منطقه از مهمترین مزیت های آزادراه شیراز- اصفهان است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button