حمل و نقل

اداره کل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها موفق به اخذ مجوز آموزش کنترلر شد

مرکز آموزش عالی هوانوردی و اداره کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها به ترییب موفق به اخذ مجوز Initial Training و Unit Training از سازمان هواپیمایی کشوری شدند.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری،  در راستای انطباق با مقررات جدید سازمان هواپیمایی کشوری و الزامات  CAA.IRI Part ATCO، دو مجموعه “مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور” به عنوان مرکز آموزش مقدماتی کنترلرهای ترافیک هوایی برای اخذ مجوز Student ATCO Licence و “اداره کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور” به عنوان مرکز آموزش کنترلرها در واحدهای عملیاتی، برای اخذ و تمدید گواهینامه صلاحیت شغلی، به ترتیب موفق به اخذ مجوز ATCO TO  در گرایش های Initial Training و Unit Training شده‌اند.

لازم بذکر است که فرآیند پیاده‌سازی مقررات مذکور در  این مراکز، ممیزی و صدور گواهینامه‌های مربوطه بیش از دو سال به طول انجامید و در این بین نظامنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی دستخوش تغییرات شدند. در نهایت این مراکز موفق به پیاده‌سازی آموزش‌های مراقبت پرواز با یکی از به ‌روزترین و فراگیرترین مدل‌های اجرای مقررات آموزشی مراقبت پرواز شده‌اند.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button