حمل و نقل

آغاز پروازهای عمره از ربیع الاول/ تعلیق فعالیت ۸ شرکت مسافرتی/ جابجایی ۵۳۲ هزار زائر در ایام اربعین

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به احتمال زیاد پروازهای حج عمره از ماه ربیع‌الاول عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران، محمد محمدی‌بخش افزود: در این زمینه جلساتی با سازمان حج و زیارت برگزار شد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز در حال اخذ مجوزهای لازم است.

وی بیان داشت:‌ زمان دقیق این عملیات از سوی سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد و به نظر می‌رسد می‌توانیم شاهد عملیاتی شدن پروازها در ماه ربیع الاول باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه ‌داد: به این منظور مقدمات کارها با سازمان هواپیمایی کشوری عربستان انجام شده است، پس از اخذ مجوزهای کامل موضوع را به سازمان حج و زیارت ابلاغ می‌کنیم و سپس برنامه‌ریزی اعزام زائران انجام می‌شود.

صدور ۲ هزار مجوز پرواز به مشهدالرضا

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی ماه صفر، گفت: در این راستا بیش از ۲ هزار مجوز پرواز به مشهد مقدس صادر شده تا بتوانیم تعداد زیادی پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده از اقصی نقاط کشور به مشهدالرضا داشته باشیم.

محمدی‌بخش خاطرنشان‌کرد:‌ با توجه به دور پایانی تعطیلات تابستانه، همچنین تعطیلات هفته جاری و دو مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) که با زیارت مخصوص آن حضرت همراه است، پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از پروازها به مشهد از سوی هموطنان و همچنین زائران خارجی شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: همه توان شرکت‌های هواپیمایی پس از خاتمه عملیات اربعین، بلافاصله و بدون وقفه به موضوع انتقال زائران حضرت امام رضا(ع) منتقل خواهد شد.

از طرفی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق هشت شرکت خدمات مسافرت هوایی به مدت یک ماه تقویمی به دلیل گران‌فروشی خبر داد.

“جعفر یازرلو” اظهار داشت: با توجه به افزایش پروازها در روزهای پایانی ماه صفر، دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه نظارت‌های مستمر خود به منظور حفظ مصالح عمومی و اطمینان از رعایت نرخ های تعیین شده، به‌طور ویژه در این ایام نسبت به پایش و رصد بازار فروش بلیت اقدام کرده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از جابه جایی ۵۳۲ هزار و ۲۵۹ زائر عتبات از ابتدای بازه زمانی عملیات پروازهای اربعین تا نهم شهریور ماه خبر داد.

وی با بیان اینکه عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۳ از ۲۴ مردادماه آغاز و در ۹ شهریورماه پایان یافت، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد ۵۳۲ هزار و ۲۵۹ مسافر با چهار هزار و ۲۱۸ پرواز جابه جا شدند که از این تعداد ۲۳۵ هزار و ۱۶۳ مسافر با یک‌هزار و ۶۹۶ پرواز مربوط به فرودگاه امام خمینی (ره) است.

یازرلو به آمار تجمیعی مسافر و تعداد پروازهای فوق العاده اربعین در خطوط داخلی به سمت مرزهای خروجی اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی مذکور از فرودگاه های کرمانشاه، ایلام، اهواز، سنندج و آبادان تعداد ۱۲۴ هزار و ۹۱۱ زائر با یک‌هزار و ۲۳۵ پرواز جابه جا شدند.

۰ ۰ رای ها
امتیاز دهیـد

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

guest
0 دیـدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button