حمل و نقل

دستور پیگیری سانحه قطار باری هرمزگان از سوی وزیر راه و شهرسازی/تسلیت مدیرعامل راه آهن

وزیر راه وشهرسازی در پی سانحه‌ای که در واپسین دقایق شب گذشته برای قطار باری در بندرعباس رخ داد؛ دستور پیگیری سریع داده و خواستار تهیه گزارش از جزییات این ضایعه شد.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از وزارت راه وشهرسازی، در پی سانحه‌ای که در واپسین دقایق شب گذشته برای قطار باری در بندرعباس رخ داد؛ فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری سریع داده و خواستار تهیه گزارش از جزییات این ضایعه شد.

وی با ابراز تاسف عمیق از درگذشت دوتن از همکاران راه‌آهن در این سانحه؛ به خانواده‌های آنان تسلیت گفت.

همچنین جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت این دو همکار را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

 «انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت همکاران عزیز و تلاشگرمان، مرحوم رامین بیگی و مرحوم مصطفی فلاحی در سانحه قطار باری ایستگاه انشعاب بندرعباس همه همکاران و مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را متأثر و غم‌دیده کرد.

اینجانب این مصیبت را به خانواده داغدیده مرحوم بیگی و مرحوم فلاحی و همچنین به همکاران خدوم و دوستان این دو لکوموتیوران عزیزمان تسلیت عرض می‌کنم.

از درگاه الهی برای همکاران فقیدمان طلب مغفرت و رحمت و برای بازماندگان طلب صبر و شکیبایی دارم.

لازم است کمیسیون عالی بررسی سوانح، فوراً در محل حادثه حاضر و علل وقوع این حادثه را بررسی و نتیجه را اعلام نمایند. امیدوارم با اتخاذ راهکارهای فنی از تکرار چنین حوادثی پیشگیری شود.»

حدود ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه جمعه شب هنگام ورود قطار باری حامل گوگرد به ایستگاه باری بندرعباس (انشعاب) به علت اشتباه بودن مسیر، قطار با واگن‌های متوقف در خط ۱۵ ایستگاه مذکور برخورد کرده و متأسفانه طی این حادثه دو نفر از کارکنان راه آهن جان خود را از دست دادند.

در این حادثه مصطفی فلاحی لکوموتیوران پایه ۲ناحیه هرمزگان و رامین بیگی آموزگار لکوموتیوران ناحیه هرمزگان جان خود را از دست داده اند.

کمیسیون سوانح منطقه در محل وقوع حادثه تشکیل شده و اعضا در حال بررسی علت موضوع اند.

به گفته علیرضا نصیری برازنده مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، قطار مشکل فنی نداشت و جزئیات حادثه پس از بررسی کمیسیون تخصصی اعلام خواهد شد.

۰ ۰ رای ها
امتیاز دهیـد

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

guest
0 دیـدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button