رویدادها

کتاب “رقابت و رقابت پذیریِ بنادر” به قلم محمد راستاد منتشر شد

کتاب “رقابت و رقابت پذیریِ بنادر” به قلم محمد راستاد ( معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی) به رشته تحریر درآمده و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آن را منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران، حمل‌و‌نقل دریایی از جمله مهمترین مقوله‌های مرتبط با توسعۀ دریا محور است و روند تجارت جهانی دریایی در طی دهه‌های اخیر همواره رو به رشد بوده و به تبع آن ظرفیت ناوگانِ کشتیرانیِ بین المللی و بنادرِ تجاری نیز افزایش یافته است.

منافعِ اقتصادیِ حاصل از فعالیت‌های مرتبط با حمل‌و‌نقل دریایی باعث گردیده تا کشور‌های مختلف، بر اتخاذ راهبرد‌هایی برای کسب سهم بیشتر از این بازار، تمرکز کنند و همین امر منجر به رقابت گسترده‌ای در بین بنادرِ تجاریِ کشور‌های مختلف شده است.

در این راستا همواره در بخش حمل ونقل دریایی جهان مسئولان و مدیران بنادر تلاش می‌کنند تا با ارتقای رقابت پذیریِ خود، مشتریان بیشتری را ( اعم از خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا) جذب کنند.

از آنجا که کشور ما هم از این امر مستثنی نبوده و در حوزه‌ای قرار دارد که محدودۀ بازارِ پیرامونِ آن، فضایِ رقابتی را بین بنادرِ منطقه ایجاد می‌نماید و طبعاً برای موفقیت در این بازارِ رقابتی، نیاز به رقابت پذیر بودنِ بنادر است، لذا پرداختن به مباحث مربوطه و ارتقای آگاهی و شناخت نسبت به این مقوله، اهمیت زیادی دارد.

کتاب “رقابت و رقابت پذیریِ بنادر” که محمد راستاد (مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی) آن را به رشته تحریر درآورده و توسط انتشارات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منتشر شده است، به این مقولۀ مهم پرداخته و می‌تواند برای مراجع مختلفِ ذیربط مفید و مورد استفاده قرار گیرد.

۰ ۰ رای ها
امتیاز دهیـد

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

guest
0 دیـدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button