حمل و نقل

جابه جایی ۶۷ میلیون مسافر و۲۸۳میلیون تن کالا با حمل ونقل جاده‌ای

ناوگان حمل ونقل جاده ای تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳، جا به جایی ۶۷ میلیون مسافر و حمل ۲۸۳ میلیون تن کالا با ناوگان عمومی جاده‌ای را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، ترانزیت جاده‌ای در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با ثبت ۹.۳ میلیون تن کالا، افزایش ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش، جابه‌جایی مسافران با صورت وضعیت توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده ای در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به ۶۷ میلیون نفر رسید.

خراسان رضوی و کرمان مقاصد اول مسافران جاده‌ای

بیشترین میزان جابه‌جایی مسافران به مقصد استان‌های خراسان رضوی و کرمان به ترتیب ۹ و ۷ میلیون نفر بوده است، در حالی که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۲۶۸ هزار نفر و سمنان با ۴۹۷ هزار نفر مسافر کمترین میزان جابه‌جایی را داشته‌اند. از مجموع ۶۷ میلیون مسافر، ۵۱ درصد از اتوبوس، ۳۴ درصد از مینی‌بوس و ۱۵ درصد از خودروهای سواری برای سفر خود استفاده کرده‌اند.

در بخش حمل بار توسط ناوگان عمومی، در همین بازه زمانی ۲۸۳ میلیون تن بار جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۷۶ میلیون تن بود، افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین میزان حمل بار به مقصد استان‌های اصفهان با ۲۹ میلیون تن و تهران با ۲۶ میلیون تن بوده و کمترین میزان حمل بار به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با یک میلیون تن و خراسان شمالی با ۲ میلیون تن اختصاص داشته است.

۰ ۰ رای ها
امتیاز دهیـد

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

guest
0 دیـدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button