شهرسازی و عمران

اجرای صحیح طرح‌های هادی موجب توسعه جوامع روستایی می‌شود

استاندار گیلان گفت: طرح‌ هادی روستایی مقوله‌ای مهم برای جلوگیری از تغییر کاربری غیراصولی است که اجرای صحیح و بازنگری آن علاوه‌بر توسعه جوامع روستایی, مهاجرت معکوس را نیز به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت ومعدن ایران از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هادی حق‌شناس در دیدار با شماری از معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی به این استان سفر کردند، اظهار کرد: اراضی استان‌های گیلان و مازندران دارایی‌های ایران هستند، چنانکه بخشی از امنیت غذایی آینده کشور به این استان‌ها گره خورده است.

وی افزود: تغییر کاربری غیراصولی معضلی برای استان گیلان است و در این بخش باید مسائل جدی تر مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در روستاها، برنامه ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی مقوله‌ای مهم برای جلوگیری از تغییر کاربری غیراصولی است که اجرای صحیح و بازنگری آن علاوه‌بر توسعه جوامع روستایی، مهاجرت معکوس را نیز به همراه دارد.

حق‌شناس با اشاره به اهمیت جدی بازنگری در طرح‌های هادی تصریح کرد: آمادگی کامل داریم با هماهنگی دستگاه‌ها از محل اعتبارات استانی برای بازنگری در طرح‌های هادی اعتبار ویژه‌ای اختصاص دهیم.

وی فرونشست اراضی در استان اصفهان را فاجعه‌بار دانست و تاکید کرد: فرونشست زمین در این استان به ۴۰ سانتی‌متر رسیده که این چالش نتیجه کاشت برنج در این استان است.

استاندار گیلان عنوان کرد: در حال حاضر در ۱۹ استان کشور برنج کاری انجام می‌شود در حالی که بر اساس اقلیم و ظرفیت‌های طبیعی، برنج‌کاری مختص استان‌های شمالی است.

حق‌شناس گفت: در بین ۳۱ استان کشور تنها استانی که فرونشست زمین ندارد گیلان است، از این‌رو باید گفت زمین‌های کشاورزی گیلان دارایی ارزشمند ایران هستند و این مسئله ارتباط مستقیم با اقتصاد ملی ایران دارد.

وی با اشاره به نقشی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امید بخشی به روستاییان دارد، افزود: بنیاد مسکن همواره در حوادث کارنامه بسیار درخشانی از خود به جا گذاشته و بی‌ادعا و بی‌منت در ساخت‌وساز جهادی عمل کرده است.

۰ ۰ رای ها
امتیاز دهیـد

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

guest
0 دیـدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button