حمل و نقل

صدور صورت وضعیت مسافری فیزیکی حذف شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ ای، از آغاز پروژه حذف فیزیک صورت وضعیت مسافری والکترونیکی شدن آن و همچنین ارسال پیامک صحت سنجی برای رانندگان بخش حمل و نقل مسافر خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری حمل ونلق ایران از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ‌ای، داریوش باقرجوان اظهار داشت: بر اساس قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری، کلیه شرکت ها و موسسات مسافربری مکلفند برای هر جابجایی از صورت وضعیت مسافری که جزء اوراق بهادار محسوب می شود، استفاده کنند .
وی افزود: با عنایت به تحریم ها و لزوم کاهش وابستگی به اقلام وارداتی از جمله کاغذ واتر مارک و دیگر مشکلات موجود در این زمینه، سازمان از سالیان گذشته پیگیر کاهش و حذف نسخ صورت وضعیت بود که در اقدام اولیه و در سال ۹۵ تعداد نسخ آن از چهار به دو برگ تقلیل یافت و نسخ مربوط به سازمان متبوع و شرکت بیمه از اوراق مذکور حذف شد .
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر خاطرنشان کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک و حذف تدریجی کاغذ و چاپ در دستگاه‌ها ، مراحل لازم جهت حذف فیزیک صورت وضعیت طی شد که منتج به اخذ تاییدیه های لازم از مراجع مربوطه و فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم و آماده به کار شدن سامانه حواله برخط صورت وضعیت شده است.
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح ملی اظهار داشت: عدم نیاز به واردات کاغذ واتر مارک، عدم نیاز مراجعه شرکت ها و موسسات مسافربری به مرکز استان یا نمایندگی های آن برای اخذ حواله یا صورت وضعیت، صرفه جویی در وقت و هزینه برای شرکت ها و موسسات مسافربری، پیشگیری از سرقت یا گم شدن اوراق صورت وضعیت، جلوگیری از بروز اشتباه در ثبت اوراق صورت وضعیت و دقت در اطلاعات ثبت شده را می توان از اهم مزایای اجرای این طرح برشمرد.
داریوش باقرجوان در خصوص ارسال پیامک صحت سنجی به رانندگان اظهار داشت: به دلیل اهمیت اطلاع رانندگان از اسناد حمل صادره و پیشگیری از وقوع تخلف توسط برخی از شرکت‌های مسافربری در زمینه استفاده از شماره کارت هوشمند رانندگان و صدورصورت وضعیت های صوری بدون اطلاع راننده، با نظر موافق هیات عامل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای در خصوص هزینه ارسال پیامک ، مقرر است قبل از صدور صورت وضعیت و أخذ کد رهگیری، یک پیامک صحت سنجی برای راننده ارسال شود تا در صورت تایید و اعلام کد رمز مندرج در آن به شرکت صادر کننده صورت وضعیت، مراحل بعدی برای صدور صورت وضعیت و أخذ کد رهگیری انجام شود.

۰ ۰ رای ها
امتیاز دهیـد

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

guest
0 دیـدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button