حمل و نقل

ساماندهی اماکن تجاری و خدماتی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در سال ۱۴۰۲

در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، به منظور ایجاد فضای رقابت سالم و ارتقاء سطح کیفیت خدمات مسافری و استفاده از توان مدیریتی، اجرایی و مالی بخش خصوصی، نسبت به واگذاری اماکن و محل‌های فرودگاه مهرآباد اقدام شد که با رشد چشمگیر درآمدهای غیر هوانوردی در فرودگاه مهرآباد همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد؛ در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، به منظور ایجاد فضای رقابت سالم و ارتقاء سطح کیفیت خدمات مسافری و استفاده از توان مدیریتی، اجرایی و مالی بخش خصوصی، نسبت به واگذاری اماکن و محل‌های فرودگاه مهرآباد اقدام شد.

هادی آشتیانی معاون اقتصاد و بازرگانی گفت: با انجام فراخوان‌های عمومی و ایجاد فضای رقابتی مناسب در فرودگاه بین المللی مهرآباد شاهد رشد چشمگیر درآمدهای غیر هوانوردی فرودگاه مهرآباد نسبت به گذشته بوده ایم.

استفاده از برندهای معتبر در حوزه رستوران‌ها و فست فودها وکافی شاپ‌ها برای اولین بار در فرودگاه مهرآباد با توجه به نیاز سنجی و اولویت‌های درخواستی از سوی مسافرین از جمله موارد مهمی بود که در فراخوان ها به آن توجه و رعایت شد.

وی گفت: رستوران، فست فود و کافی شاپ‌های واقع در ترمینال‌های (۱) و (۲)، و  رستوران، فست فود و کافی شاپ های واقع در ترمینال‌های (۴) و (۶)، و  غرف و محل‌های تجاری ترمینال (۱) وهمچنین غرف و محل‌های تجاری ترمینال (۲)، (۴)، (۶)، و در ادامه  پارکینگ شماره (۳) و  غرف بسته بندی بار همراه مسافر و امانات بار، به اشخاص حقوقی واجد شرایط، در قالب واگذاری یکپارچه، به روش فراخوان‌های عمومی واگذار شد.

آشتیانی ادامه داد: پس از برگزاری فراخوان و تعیین منتخبین و همچنین اخذ تاییدیه فراخوان از دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محل‌­های مربوطه به بهره­ برداران تحویل داده شد.

همچنین در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲، اسناد فراخوان  پارکینگ شماره (۱) و  رستوران، فست فود، کافی شاپ‌ها و بوفه محاوط مقابل ترمینال‌های (۲) و (۶) در مرحله فروش اسناد قرارداد و در تاریخ ۰۱/۰۸/۱۴۰۲ جلسه بازگشایی پاکات برگزار و منتخبین مشخص خواهد شد.

 ضمنا با عنایت به اتمام قرارداد جایگاه تشریفات اختصاصی (CIP) تا انتهای سال ۱۴۰۲، فراخوان مربوطه در مرحله تهیه اسناد است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button