حمل و نقل

۵ عامل در کاهش حوادث رانندگی در کشور تاثیرگذار هستند

رئیس پلیس راهور کشور گفت: مدیریت مناسب، عامل انسانی، وسیله نقلیه، راه و قوانین و مقررات بازدارنده ۵ عامل مهم کاهش حوادث رانندگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران، سردار سید کمال هادیانفر در هفتمین نمایشگاه حمل ونقل و لجستیک و صنایع وابسته افزود: امروزه در بیشتر کشورهای جهان برای کاهش حوادث رانندگی و تعداد جانباختگان اجرای این ۵ عامل مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: از ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در کشور ۴۷ درصد آن در سن فرسودگی قرار دارد و از ۸۵ میلیون جمعیت ایران بیش از ۵۲ میلیون نفر دارای انواع گواهینامه هستند.

وی افزود در سال ۸۳ تعداد جانباختگان کشور در جاده های ایران به ۲۸ هزار نفر رسید و با شرایطی که به وجود آمده این روند رو به کاهش است وسال گوشته تعداد جانباختگان ما به ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر رسید و این خسارت بزرگی را به کشور تحمیل می کند.

هادیانفر با بیان اینکه ۷ درصد تولید ناخالص کشور صرف حوادث رانندگی می شود گفت: در واقع ۱۱ درصد بودجه کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم صرف خسارت های حوادث رانندگی می شود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button