شهرسازی و عمران

معاون مرکز تحقیقات بتن:

امسال تاکنون ۴۷۵ فن ورز در مرکزتحقیقات بتن آموزش های مهارتی دیده اند/ تربیت ۶۵۰ فن وزر

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بتن گفت: امسال تاکنون ۴۷۵ فن ورز در مرکز تحقیقات بتن پس از طی دوره های آموزش مهارتی تربیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت معدن ایران، مهندس ” آریا احمدوند ” در بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین‌المللی بتن آمریکا ACI – شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله مرکز تحقیقات بتن (متب) و جشنواره ملی بتن و زلزله افزود: انتظار داریم در سال جاری در مجموع بیش از ۶۵۰ فن ورز حرفه ای در این مرکز دوره های آموزشی مورد نیاز را طی کنند.

معاون پژوهشی مرکزتحقیقات بتن اظهارداشت: در راستای همکاری این مرکز با  فرهنگستان زبان و ادب فارسی، تاکنون ۲۰۰ واژه جدید در صنعت بتن کشور در این فرهنگستان مصوب شده است.

وی یادآورشد: این مرکز در راستای همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران، تاکنون بیش از ۲۷ استاندارد ملی را به صورت رایگان تدوین کرده است و امسال نیز تاکنون تدوین ۵ استاندارد در صنعت بتن دردستور کار قرار دارد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بتن بیان کرد: امسال همچنین ۳۰ اختراع در این مرکز داوری شده و آزمایشگاه مرکز تحقیقات بتن به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد تعیین شده است.

احمدوند خاطرنشان کرد: شرکت در کمیته های فنی ACI و ارئه گزارش سالیانه فعالیت شاخه ایران، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مهارتی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن تخصصی بین المللی بتنACI ، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی تکنیک های کارگاهی سنگدانه و طرح اختلاط بتن و دوره های آموزشی تخصصی بازرسی بتن و دوره های آموزشی نصب و کاشت آرماتور از مهم ترین اقدامات مرکز تحقیقات بتن (متب) در توسعه صنعت بتن ایران است.

بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن ACI – شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله، مرکز تحقیقات بتن ایران با حضور اساتید، متخصصان، دانشجویان و کارشناسان صنعت ساخت و ساز کشور روزهای پنجم و ششم دی ماه سال جاری در اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

بررسی مزیت‌های استفاده از فن ورزان در حوزه ساخت و ساز کشور، نقش حکمرانی جامعه در چهارچوب همکاری‌های صنعت و دانشگاه، نقش مدیریت سیستم رهبری تحول آفرین، بررسی راهکارهای ساخت سازه‌های بتنی با دوام و مقاوم در برابر زلزله، اجرای نظام بازرسی و نظارت بر کنترل فرایند تولید بتن‌های آماده از مهم ترین محورهای برگزاری این کنفرانس است.

همچنین بررسی نقش افزودنی‌ها در بتن و ساخت و سازهای بتنی سبز، بررسی مزیت‌های استفاده از رویه بتنی در جاده‌ها، خیابان‌ها و پیاده‌روها و استفاده از فناوری‌های نوظهور در بتن و سیمان و تحول در فناوری ساخت و سازهای بتنی از دیگر محورهای برگزاری بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین المللی ACI شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button