شهرسازی و عمران

کمیته های نهاد تعامل در ایجاد ارتباط بین صنعت ساختمان ودانشگاه نقش مهمی دارند

معاون نظام فنی واجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پنج کمیته نهاد تعامل انجمن‌های ساختمانی و اصناف در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه در  حوزه ساخت و ساز کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت و معدن ایران، ” سید احمد امینی ” در بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین‌المللی بتن آمریکا ACI – شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله مرکز تحقیقات بتن (متب) و جشنواره ملی بتن و زلزله افزود: این پنج کمیته‌ نظام فنی و اجرایی، صدور خدمات، مشارکت عمومی و خصوصی، تسهیل کسب و کار و صنعتی سازی ساختمان در حفظ سرمایه مردم می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

وی اظهار داشت: در حوزه ساخت و ساز متاسفانه به علت نبود کیفیت اجرا مشکلات زیادی در کشور وجود دارد در حالی که بخش خصوصی و بخش دولتی در حوزه ساخت و ساز کشور هر کدام وظایف خاص خود را دارند تا یک بنای احداثی از نظر طراحی، اجرا و نظارت به خوبی فرایندهای خود را طی کند.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه بودجه کشور تاکید کرد: ما همواره در نشر ضوابط و مقررات در این بخش تلاش و فعالیت های زیادی داشته ‌ایم و اجرای نظام فنی و اجرایی یکپارچه در کشور بسیار ضروری است و در این صنعت بدون شک فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای بخش خصوصی به عنوان نهادهای اصلی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

امینی همکاری بخش خصوصی با نهاد تعامل را که از سال ۸۲ در کشور تشکیل شده بسیار ضروری دانست و گفت: برای موفقیت در حوزه ساخت و ساز کشور همکاری بخش خصوصی و دولتی در این زمینه بسیار ضروری است، تا بتوانیم در این بخش شاهد خروجی‌های بسیار مناسب و شرایط ایده آلی در کشور باشیم.

وی اظهارداشت: نظام فنی و اجرایی کشور در این زمینه اسنادی را آماده کرده است که متاسفانه این اسناد در دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود در حالی که با تدریس این اسناد دانشجویان ما در دانشگاه‌ها می‌توانند از مهارت‌های لازم برخوردار شوند و این می‌تواند در ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه با صنعت نقش مناسبی را در کشور ایفا کند.

شایان ذکر است که بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن ACI –  شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله، مرکز تحقیقات بتن ایران با حضور اساتید، متخصصان، دانشجویان و کارشناسان صنعت ساخت و ساز کشور روزهای پنجم و ششم دی ماه سال جاری در اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button