جامعه و بین‌المللرویدادها

مدیرعامل بنیاد برکت:

تحول در آموزش و پرورش یکی از نیازهای اساسی کشور است

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حصرت امام (ره) گفت: کارکرد رویداد ملی مدارس آینده در حوزه محتوا و کاربردی باید در مدارس دیده شود‌.

 به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل و صنعت و معدن ایران از روابط عمومی بنیاد برکت،  محمد ترکمانه در دومین رویداد ملی مدارس آینده در دانشگاه تهران افزود: تحول در آموزش و پرورش که یکی از نیاز های اساسی کشور است و فاصله گرفتن از روش های سنتی از اهداف رویداد مدارس آینده است که سال گذشته ۱۱۱ طرح در این زمینه ها ارسال و بخشی از آنها انتخاب شدند و مورد حمایت بنیاد برکت قرار گرفتند.

وی گفت: امسال استقبال بیشتری از رویداد مدارس آینده صورت گرفت و حدود ۱۷۳ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال و ۱۰ طرح با انتخاب هیئت داوران انتخاب شدند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حصرت امام (ره) گفت: طرح های منتخب مورد حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حصرت امام (ره) قرار خواهند گرفت و بعد از این شتابدهی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس از این طرح ها در زمینه های آموزشی استفاده خواهند کرد.

وی گفت: کارکرد مدارس آینده و رویداد ملی مدارس آینده در حوزه محتوا و کاربردی باید در مدارس دیده شود‌.

 ترکمانه با بیان اینکه بنیاد برکت در موضوع مدرسه سازی بر مسئله هویت متمرکز شده است، تشریح کرد: هویت مدارس اهمیت بسیاری دارد زیرا دانش آموز در مدرسه زندگی می‌کند و این هویت بسیار می‌تواند در ایجاد انگیزه برای افراد کمک کند.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود:در گذشته و برهه های تاریخی هر مجموعه و مدرسه هویت خاصی داشته است اما با توجه به همه تاکیدات امامین انقلاب و آرمان‌های انقلاب امروز در معماری مدارس آن اتفاق خاص نیفتاده است و مدارس به گونه‌ای نیست که وقتی در آینده نگاه کنیم، هویت خاصی داشته باشد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button