حمل و نقل

مراسم گرامی داشت سالروز ورود امام خمینی به کشور در فرودگاه مهرآباد/ ناوگان هوایی به بیش از ۲۰۰ فروند افزایش می یابد

در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور مراسم گرامی داشت ورود تاریخی حضرت امام خمینی ره در ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷، در ترمینال شماره یک فرودگاه بین المللی مهرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران، دراین مراسم کاپیتان” محمد محمدی بخش” رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، کاپیتان ” رضا نخجوانی ” مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و “سعید چلندری” مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی (ره)، ابراهیم مرادی راهبر و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآبادو سایر مسئولان صنعت هوانوردی کشور حضور داشتند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: هرچند که تعداد پروازها و مقاصد آنها افزایش یافته ولی پس از ابلاغ رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو افزایش قیمت بلیت پروازها، توقف اجرای این رای به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد، زیرا رییس دیوان هم اعلام کرده بودند که فعلا اجرای آن باید متوقف شود و سازمان هواپیمایی کشوری نیز بلافاصله این دستور رییس دیوان را به تمام ایرلاین‌ها ابلاغ کرد.

“محمد محمدی بخش” یادآورشد: همه شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند آنچه را که سازمان ابلاغ کرده رعایت کنند تا رای دیوان عدالت اداری تعیین تکلیف شود و شرکت‌های هوایی که این دستور سازمان هواپیمایی را رعایت نکنند و بلیت را بیشتر از نرخ مصوب به فروش برسانند، مشمول جرائم تعیین شده هستند و با گرانفروشان برخورد جدی خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با شرکت ها و افرادی که از این شرایط سواستفاده ‌کنند، برخورد می‌کنیم، اظهارداشت: برخوردها نسبت به دوره‌های گذشته شدیدتر خواهد بود و هر مجموعه و شرکتی گران‌فروشی کند، تا لغو امتیاز آنها جلو خواهیم رفت و تاکنون نیز چندین پرونده قضایی درباره شرکت‌های متخلف تشکیل شده‌ و مشمول جرایم سنگین شده‌اند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره دلیل کاهش پروازها افزود: آمارها این گواه را دارد که تعداد پروازها افزایش پیدا کرده‌ است و هم به مقاصد بیشتری پرواز انجام می‌شود .

محمدی‌بخش تاکید کرد: با این حال هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما منوط بر تصمیم شورای عالی هواپیمایی است و همه شرکت های هوایی باید آخرین نرخ ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت کنند.

رییس سازمان هواپیمایی سپس با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان برای سفرهای نوروزی افزود: مقرر بود که تعداد هواپیماهای فعال و عملیاتی کشور برای نوروز به ٢۵٠ فروند برسد، اما به دلایل متعدد از جمله مشکلات ترخیص قطعات هواپیما درصددیم که برای نوروز ۱۴۰۳ تعداد هواپیماهای فعال را به بیش از ٢٠٠ فروند برسانیم و در حال حاضر ١٨٠ فروند هواپیما علمیاتی هستند.

محمدی‌بخش در خصوص پروازهای عمره مفرده گفت: در سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مشکلی برای برقراری پروازهای حج نداریم و هواپیماها برای برقراری این پروازها آماده هستند و در این زمینه هیچ مشکل فنی نداریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: متاسفانه طرف مقابل هنوز مجوزی را برای آغاز پروازهای عمره مفرده صادر نکرده و مشکل هم هواپیمایی نیست و باید این مساله توسط مسئولان رده بالا و از جمله وزارت امور خارجه حل و فصل شود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button