حمل و نقل

۸ پروژه فرودگاهی با ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در مهرآباد تهران به بهره برداری رسید

در ششمین روز از دهه مبارکه فجر و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ۸ پروژه مهم فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران با بیش از ۱۵۰۰ میلیارد یا سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل و نقل ایران، سامانه شبیه ساز سه بعدی برج مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد، سیستم اعلام و اطفای حریق پارکینگ‌های ترمینال ۱ و ۲، مرکز روانشناسی و مشاوره و ساماندهی دفاتر شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که امروز توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
همچنین ایمن سازی دیتا سنتر، بهسازی مرکز مخابرات، بهسازی ایستگاه برج دیده‌بانی و سامانه ارتباطی اداره ایمنی و آتش نشانی و بهسازی سقف ترمینال شماره ۴ فرودگاه مهرآباد از مهم‌ترین پروژه‌ها از دیگر پروژه‌های فرودگاهی بود که امروز افتتاح شد.
وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح این ۸ پروژه فرودگاهی افزود: صنعت مولفه های زیادی دارد و در واقع صنعت یعنی مشتری قیمت تمام شده و استفاده از فن آوری و فروش است و صنعت هوایی نیز از این مولفه جدا نیست.
مهرداد بذرپاش بیان کرد: مدیریت، نگهداری و فروش از دیگر خصوصیات صنعت هوایی است و این صنعت مرتب زیر قضاوت مردم است.
وی اظهار داشت: مردم مشتریان دائمی صنعت حمل ونقل هوایی است و باید این مساله مورد توجه جدی دست اندرکاران قرار گیرد.
بذرپاش با بیان اینکه نهضت داخلی سازی در صنعت هوایی کشور بسیار امیدوار کننده است، گفت: خدا شکر در چند سال اخیر در صنعت حمل و نقل هوایی شاهد تحولات بزرگی هستیم و در این راستا ما مجبور به توسعه ناوگان هوایی کشور هستیم.
وی افزود: افزایش ناوگان باید در برنامه ما قرار دارد و از شرکت های هوایی درخواست دارم با توسعه ناوگان این برنامه وزارت راه و شهرسازی را در کشور یاری کنند زیرا این در صدر اولویت های ما است.
وزیر راه و شهرسازی بر مشتری مداری صنعت هوایی کشور تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات فرودگاهی و کسب رضایتمندی مردم و رفع نواقص از اصول مهم دیگر ما در این صنعت است و خدمات فرودگاهی در این راستا جایگاه مهمی دارد و باید تلاش کنیم با سرعت عمل بالا تمام نگرانی های مردم را در این بخش برطرف کنیم.
کاپیتان رضا نخجوانی مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم گفت: این ۸ پروژه با تمام تلاش همکاران متخصص ما در فرودگاه مهرآباد آماده شده و قطع وابستگی به شرکت های خارجی در صنعت حمل ونقل هوایی مهم ترین راهبرد ما در شرکت فرودگاه ها است.
وی بیان کرد: بدون شک شاهد اتفاقات بزرگی در حمل ونقل هوایی کشور هستیم و ارائه خدمات مطلوب هوایی از مهم ترین اولویت شرکت فرودگاه ها به مردم شریف ایران است.
محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این مراسم تاکید کرد: امنیت و ایمنی دو مولفه مهم صنعت حمل ونقل هوایی است و کسب رضایت مندی مردم از این صنعت برای دست اندرکاران حمل ونقل هوایی مهم ترین اصل ما در این صنعت است.
وی یادآور شد: امروز شاهد کار جهادی در طراحی، ساخت و نگهداری بخش های مختلف حمل ونقل هوایی هستیم و در واقع در این صنعت ما به یک خودباوری بزرگ رسیده ایم و خدمات ما به مردم بدون وقفه ادامه دارد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button