حمل و نقل

۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر دریایی دربنادر کشور انجام شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین ماه  ( ایام تعطیلات نوروزی ) در مجموع ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر دریایی انجام دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل و نقل ایران، “علی اکبر صفایی” در نشست خبری ستاد نوروزی وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد  بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ صد هزار نفر در حوزه مسافری سفرهای دریایی داشتند و آمارها نشان می‌دهد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت رعایت امنیت در سفرهای دریایی هموطنان در تمام ایام افزود: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگری دریایی در سطح کشور انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در جنوب کشور هموطنان ما در ایام سفرهای نوروزی بیشتر به جزایر قشم، کیش ،هرمز، لارک ، هنگام، خورموسی ، خارک، اروند رود و راهیان نور شاهد بیشترین تردد دریایی بودند، گفت: در شمال کشور نیز گردشگری دریایی بیشتر در بنادر استان‌های مازندران و گلستان با استقبال خوبی مواجه شد و در این مدت ما در حوزه دریایی شاهد حادثه جدی نبوده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۶ هزار نفر از همکاران ما در بنادر و دریا در انجام سفرهای نوروزی همکاری کردند، افزود: در مجموع ما ۳۴ پیام سانحه دریایی دریافت کردیم و با عملیات جستجو و نجات توانستیم همه این سوانح را به خوبی مدیریت کنیم و هیچگونه فوتی نیز در این مدت در آبهای کشور نداشتیم.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button