حمل و نقل

تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام ۴۵ درصد افزایش یافت

با تخلیه ۴۹ فروند کشتی به وزن بیش از ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تن طی دو ماهه نخست سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) میزان تخلیه کالای اساسی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانودی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: در بازه‌ی زمانی یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار تن کالای اساسی از این مجتمع بندری به اقصی نقاط کشور ارسال شد که رشد ۳۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

گرایلو با اشاره  به مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ نزدیکی به مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی در کشور و دسترسی به شبکه های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای گفت: بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی از طریق حمل و نقل جاده‌ای با میانگین روزانه یک هزار و ۵۵۰ دستگاه کامیون به مراکز مصرف در اقصی نقاط کشور ارسال شد که حاکی از رشد ۳۰ درصدی است.

وی با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در روند خروج کالای اساسی به منظور تسریع در ارسال به مراکز مصرف خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده کالاهای موجود در اماکن نگهداری موقت کالا به تدریج به بازارهای مصرف ارسال می‌شود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button