اقتصادی

۹ میلیون و ۳۳ هزارتن کالای اساسی دربنادر کشور تخلیه شده است

در پنج ماهه نخست امسال، معادل ۹ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۶۶ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲، معادل ۹ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۶۶ تن بود که در این بین جو رشد ۵ درصدی، ذرت رشد ۹ درصدی، سویا رشد ۱۲۶ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۲۲ درصدی داشت.

وضعیت تخلیه گندم، جو و ذرت

میزان تخلیه گندم طی پنج ماهه نخست سال جاری معادل ۳۲۹ هزار و ۴۱۴ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل ۹۶۰ هزار و ۳۹ تن بود که حاکی از رشد ۵ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۶۰۵ تن بود که حاکی از رشد ۹ درصدی است.

وضعیت تخلیه سویا و برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۱۵۰ روزه نخست سال جاری معادل ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۲۳۹ تن بود که رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۴۷ هزار و ۲۴۱تن بود.

وضعیت تخلیه شکر و روغن

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی پنج ماهه نخست سال جاری معادل ۳۹۴ هزار و ۸۰۱ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ معادل ۵۵۶ هزار و ۳۲۶ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۲۲ درصدی هستیم.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی پنج ماهه نخست سال جاری شامل ۳۳۴ هزار و ۴۲۱ دستگاه کامیون و ۱۲ هزار و ۳۴۳ واگن بود که از این تعداد ۴۸ هزار و ۲۱۹ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button