اقتصادی

بیش از صد همت پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی میز شهر فرودگاهی امام

مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: پس از انجام ۲۰۰ جلسه مذاکره، بیش از ۶۰ طرح با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، سیداکبر حسینی، ، در حاشیه برگزاری نمایشگاه “فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد” که از ۱ تا ۴ آبان در مشهد مقدس برگزار شد، افزود: بررسی، ارزیابی و امکان سنجی برای بیش از ۶۰ طرح با حجم سرمایه  گذاری پیشنهادی بیش از یکصد همت اقدام شده که نتیجه این امر منجر به عقد چندین تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهر فرودگاهی و سرمایه گذار بخش خصوصی شده است.

وی بیان کرد: مقدمات عقد قرارداد مشارکت به روش BOT  با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ارزش سرمایه‌گذاری پیشنهادی حدود ۲۲ همت در حال انجام است  و مذاکره جهت به سرانجام رساندن مابقی طرح‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و تجهیز منابع افزود: در سال جاری، دو قرارداد سرمایه‌گذاری که مقدمات و مذاکرات آن طی سال‌های پیشین صورت پذیرفته بود، در زمینه احداث آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما (MRO) و ارتقاء زیرساخت های تبلیغاتی در ترمینال شماره ۱ شهر فرودگاهی منعقد گردید.️وی اظهار داشت: عقد قرارداد مشارکت به روش BOT آشیانه تعمیر و نگهداری یکی از شرکتهای هواپیمایی، پس از گذشت ۱۵ سال از زمان شروع بهره‌برداری شهر فرودگاهی و با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در معاونت اقتصادی و این دفتر صورت پذیرفت.

حسینی در ادامه اشاره کرد: همچنین با عقد قرارداد در حوزه تبلیغات، فضای داخلی ترمینال شماره یک شهر فرودگاهی، به مانیتورها و نمایشگرهایی با بالاترین کیفیت روز مجهز گردید که جهت بهره‌برداری برای ارائه اطلاعات فرودگاهی مرتبط با مسافران، تبلیغ فضای کسب و کارهای داخلی و خارجی و انتقال فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بین صاحبان کسب‌وکار و برندهای مختلف نیز می‌توانند از این فرصت بهره‌گیری نمایند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و تجهیزمنابع در پایان اضافه کرد: این دفتر هر ساله با حضور در نمایشگاه‌ها و مجامع سرمایه‌گذاری متعدد، درجهت شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت شهر فرودگاهی به بخش خصوصی و جذب منابع آنها ایفای نقش می‌نماید و آمادگی جذب سرمایه‌گذار و هرگونه پیشنهاد همکاری در راستای طرح جامع مصوب شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) را دارد.

۰ ۰ رای ها
امتیاز دهیـد

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

guest
0 دیـدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button