شهرسازی و عمران

مشاور وزیر راه و شهرسازی

کاهش قیمت مصالح ساختمانی اولویت نهضت ملی مسکن است

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت خروج فولاد و سیمان از بورس کالا، گفت: لازم است در طرح نهضت ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح ساختمانی، کاهش نرخ سود و ارایه یارانه به سازندگان، اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن تیزمغز مشاور وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت گفت: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اگرچه کار دشواری است اما امکانپذیر است. بخشی از ساخت و سازها آغاز شده و نیازمند آن هستیم تا با همراهی تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی ساخت مسکن با قیمت مناسب‌تر و سرعت بیشتر تداوم یابد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر حمایت از حضور تشکل‌ها و نظرات کارشناسی در ساخت مسکن، افزود: مصالح ساختمانی قیمت بالایی دارد و کاهش قیمت مصالح ساختمانی برنامه‌ای است که به زودی اجرایی خواهد شد.

تیزمغز توضیح داد: مشکل فعلی در ساخت مسکن، قیمت بالای مصالح و بالا بودن سود تسهیلات است که باید تلاش کنیم تا این بخش تعدیلی و کاهشی باشد.

وی بر ارایه یارانه (سوبسید) به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت‌های پایین احداث شود و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در گفتگو با پیمانکاران داخلی و خارجی توافق‌هایی برای ساخت مسکن ارایه شده است که بخشی از این پیشنهادها ساخت یک متر مربع واحد مسکونی با قیمت ۲۰۰ دلار است. هم‌اکنون بخشی از پیمانکاران آمادگی دارند با تکنولوژی روز و با استفاده از نیروی کار ایرانی و مصالح ایرانی، ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را انجام دهند.

تیزمغز افزود: باید سیمان و فولاد از بورس کالا خارج شود تا قیمت ساخت نهضت ملی مسکن کاهشی شود.

وی گفت: توافقات خوبی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ساخت مسکن انجام شده است، معتقدم اگر ساخت مسکن به پیمانکاران سپرده شود، روند قیمت مسکن کاهشی خواهد شد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button