شهرسازی و عمران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

با افزایش عمر مفید ساختمانها از سرمایه های ملی صیانت می شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و مقاوم بودن آنها در برابر حوادث و بلایای طبیعی مطالبه مردم  و صیانت از سرمایه‌های ملی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صنعت و معدن ایران ، مهندس ” حمزه شکیب” در بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین‌المللی بتن آمریکا ACI – شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله مرکز تحقیقات بتن (متب) و جشنواره ملی بتن و زلزله افزود: آمارها نشان می‌دهد که هم اکنون مردم ۵۰ درصد درآمدهای خود را صرف تامین مسکن می‌کنند و افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و تامین امنیت آنها در کشور بسیار ضروری است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه این دو مساله مهم توقع مردم از دست‌اندرکاران حوزه ساخت و ساز کشور است، اظهارداشت: هدف اصلی ما در ارائه یک محصول آن است که بتوانیم عمر مفید ساختمان‌های کشور را با طراحی، نظارت و اجرای مناسب بیش از پیش افزایش دهیم.

شکیب تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سراسر کشور عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و تمام تلاش ما این است بتوانیم با طراحی و معماری مناسب سازه‌های خوبی را برای مردم مهیا کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد: اما در عین حال ما در حوزه تربیت تکنسین‌ها در کشور خلاء بزرگی داریم، لذا باید برای تربیت تکنسین‌های ماهر کاردان‌ها در کشور باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

شکیب با بیان اینکه فرهنگ و دانش ما در کالبد فیزیکی ساختمان‌های کشور متبلور است، گفت: بدون شک توجه به تحصیلات مهندسی سبب شده ما هم اکنون با کمبود کاردان و تکنسین در کشور مواجه شویم و خلاء تکنسین باعث شده که ما هم اکنون از مهارت لازم در صنعت ساخت و ساز برخوردار نباشیم و در این راستا ما باید تلاش کنیم فاصله بین مهندس را با تکنسین‌ها و کاردان‌های ماهر در کشور پر کنیم زیرا که مهندس به تنهایی نمی‌تواند یک سازه مناسب را برای مردم آماده و تحویل دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: مهندسان به تنهایی نمی‌توانند در صنعت ساخت و ساز ایفای نقش کنند، زیرا در این مسیر فعالیت ها و تلا شهای تکنسین‌ها و کارگران ماهر نیز بسیار ضروری است.

بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن ACI – شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله، مرکز تحقیقات بتن ایران با حضور اساتید، متخصصان، دانشجویان و کارشناسان صنعت ساخت و ساز کشور روزهای پنجم و ششم دی ماه سال جاری در اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

بررسی مزیت‌های استفاده از فن ورزان در حوزه ساخت و ساز کشور، نقش حکمرانی جامعه در چهارچوب همکاری‌های صنعت و دانشگاه، نقش مدیریت سیستم رهبری تحول آفرین، بررسی راهکارهای ساخت سازه‌های بتنی با دوام و مقاوم در برابر زلزله، اجرای نظام بازرسی و نظارت بر کنترل فرایند تولید بتن‌های آماده از مهم ترین محورهای برگزاری این کنفرانس است.

همچنین بررسی نقش افزودنی‌ها در بتن و ساخت و سازهای بتنی سبز، بررسی مزیت‌های استفاده از رویه بتنی در جاده‌ها، خیابان‌ها و پیاده‌روها و استفاده از فناوری‌های نوظهور در بتن و سیمان و تحول در فناوری ساخت و سازهای بتنی از دیگر محورهای برگزاری بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین المللی ACI شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button